Luxury Lab Next Generation

A industria de bens e serviços de luxo já tem muitos clientes da chamada Geração Y. A maior geração de novos consumidores desde os Baby Boomers, os Y somos nós, jovens hoje com 20 e poucos anos, nascidos entre 1978 e 1990.

Sabendo que esses consumidores serão maioria em poucos anos, a industria se preocupa em entender melhor seus hábitos, valores e a maneira como se relacionam com o mundo, real e virtual.

Acontece essa semana em Nova York a LuxuryLab Generation Next Forum. O evento vai apresentar pesquisas inovadoras sobre os valores, o poder de compra e o consumo de mídia da nossa geração e discuti-los com empresários do setor e estudiosos da sociedade.

O vídeo promocional do evento mostra características “destes jovens”, e é fácil se identificar logo de cara:
96% fazem parte de alguma rede social, gastam mais tempo online do que assistindo televisão, compram 150 bilhões de dólares por ano, influenciam outros 50 bilhões em compras feitas pelos seus pais, e gastam 5x mais do que eles gastavam nessa idade. Metade deles joga videogames ou jogos no celular, 4o% tem tatuagens e 80% diz dormir com o celular ligado perto da cama.

Uma geração muito diferente dos seus pais e que vai provocar uma revolução silenciosa no modo com que as marcas se comunicam com seus consumidores.

The luxury goods and services industry already have many of the so called Generation Y clients. This is the biggest generation of consumers since the Baby Boomers, the Y are us! Young people with 20 something years old, born between 1978 and 1990.
Knowing that these consumers will be a majority in a few years, the industry is concerned in learning a bit more about their habits, values and the way they interact with the real and virtual world.
This week is happening in New York a “LuxuryLab Generation Next Forum”. The event will present innovating researches results on values, the power of purchasing and and media impact in our generation. These subjects will be discussed among businessmen of the sector and scholars.
The video from the event show some of the characteristics of this generation, and it’s really easy to identify right away: 96% are present in an online social network; they spend more time online rather than in front of a TV; they spend more than 150 billion of dollars per year; influence another 50 billion in their parents purchases and spend 5X more than they used to at their age; half of them play video or mobile games; 40% have a tattoo and 80% sleep with their mobile turned on beside their bed.
A generation very different from our parents and that is going to cause a silent revolution in the way the brands communicate with their all over the world.
Serviço/Service
Luxury Lab Next Generation
14 de Maio de 2010
TheTimes Center
 – 242 West 41st Street
http://l2generationnextforum-businessoffashion.eventbrite.com/

3 opiniões sobre “Luxury Lab Next Generation

  1. Pingback: Tweets that mention Luxury Lab Next Generation | put me in 1st class -- Topsy.com

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